Best Places to Visit in Sabah: Adzie Cafe & Bakery #cafebebels

-ft. Paris In The Rain by Lauv

Hi wassup hello everyone.

I have nothing to do right now and mode mengedit belum ada walaupun ada mouse baru sudah hehe.  Oh ya tadi tertengok video si Aqid (tekan untuk tengok supaya kita boleh geli sama-sama haha) makan butod ulat gomok-gomok tidak bah haha. Butod ni mama saya bilang ulat rumbia begitu lah. Pasal haram ka halal saya tidak tau lah sebab saya pun belum pernah makan. Saya tanya family saya semua pun belum pernah makan lagi haha tapí bapa saya bilang Butod haram, dia siap cakap haritu Mat Dan yang buat rancangan di tv tu pun tidak makan, and yeah Mat Dan is a muslim guy. 

Punya panjang intro dia haha. Saya bukan mau cakap pasal cafe yang dia pergi tuh tapi saya mau cakap one of cafe yang saya pergi ni baru-baru ni, last week kali saya pergi di Adzie Cafe & Bakery. Saya tau ni cafe pun sebab kakak saya belajar area ni, ya lah di Alamesra bah ni, dekat UMS. Saya pergi sini sebab craving shell-out. Saya sukaaa betul bah seafood, harap saya dapat jodoh yang kuat makan seafood macam juga, amin! Haha, tibahhh. Okay proceed. Tidak lah bah shell-out saja ada disini, macam-macam lagi tapi masa pergi sana haritu makan shell-out lah sebab kalau mau makan makanan lain banyak lagi kan di kedai lain, shell-out bukan semua kedai ada. Ada bah satu dulu pergi satu kedai shell-out juga area sini tapi kakak saya bilang tiada sudah tutup sudah lol. Tapi serious saya cakap ni punya lagi mantap, ada hinava, jagung rebus, kerabu mangga lagi uinah jo. Hinava tu jeruk ikan, punya sadap. Lepastu banyak set jugalah kedai ni offer untuk 2-3 orang makan, untuk 4-5 orang makan, pilih lah ikut suka dan kemampuan masing-masing. 



Iya makan didaun pisang, tapi kena lapis guna plastik dulu lah bah juga nanti jangan risau. Ada kerang/ lokan, ketam (serious sedap, ketam dia gemuk-gemuk lagi, banyak isi lagi) sotong goreng tepung (banyak gila) dan udang masak butter. Lain set lain dia punya bahan-bahan ya. Memang sedap lah, orang-orang Sabah boleh lah cuba sini, atau orang-orang yang melawat Sabah juga. Oh ya tempat makan sini pun boleh pilih, ada air-cond atau yang biasa manatau tidak suka beraircond, kena angin-angin pun boleh duduk bahagian luar kedai. Bah jadi apa tunggu lagi, pergi lah kamu yang dekat-dekat area sana tuh, student-student UMS apa lagi okay the end hehek. Thank you reading yáll.

Let you be you, let me be me. Be the best version of you.
Love, A.

Comments

  1. Replies
    1. *lapkan air mata you* Haha! Nanti ada rezeki mari lah datang Sabah boleh cuba ♡♡♡

      Delete

Post a Comment